שיטות אחסון המומלצות בישראל

במאמר זה נפרט את שיטות האחסון המומלצות בישראל.  שירות אחסנה תמיד היה שירות מבוקש, אך ב- 2020 ניתן לראות עליה חדה בביקוש נדלן לאחסנה.
ככל שההיצע עולה, כך גם השוק המתחרה וכשזה קורה ויש ריבוי אפשרויות, מגיע גם מקום לטעויות. אז איך יש לך אפשרות לדעת מהי שיטת האחסון המומלצת מבין כל האפשרויות?
פרטנו לך את כל שיטות האחסון לחסוך בטעויות ולבחור בשיטה הנכונה והמתאימה לצרכים שלך
.

 

שיטות אחסון – סקר שוק קצר

ניתן למצוא בשוק שתי נישות בולטות בעולם האחסון: 

אחסנה שקטה, כזו בה החפצים מאוחסנים עד לרגע בו הלקוח ידרוש את תכולתו, ומנגד- אחסון דינמי. בדרך כלל אחסון של משרדים או אחסון של תכולה המיועדת למכירה, בה הצורך לנגישות וזמינות יהיה חשוב עבור המאחסן.

חשוב לדעת כי לא כלל שיטות האחסון מאפשרות גישה חופשית לציוד ועל כן יש להתחשב בנושא כבר בהתחלה.

 

שירות אחסנה – עלות מול תועלת

כדי לבחור שיטת אחסון מתאימה, יש להבין שהיא צריכה להיות מותאמת עבורך. כדי לדעת מה נכון עבורך, נתייחס לתועלת אותה אנו מקבלים בעבור העלות.

אחסון סחורה של עסק דורשת צרכים אחרים לגמרי מאחסון תכולת דירה. אחסון תכולה של עסק המחפש שירותי גניזה יהיה שונה מזה של עסק רגיל המחפש אחסון לסחורה…
העניין הוא, שאת ההחלטה הזו צריך לקחת לפני שבוחרים מקום אחסון ובדיוק בגלל זה אנחנו כאן; לשקף עבורך את כל האופציות על מנת שתהיה לך אפשרות לבחור בנכונה ביותר עבורך.

מתי כדאי להיעזר בשירותי אחסנה?

כאשר אין ברשותך מספיק מקום לאחסן תכולה יקרת ערך שברצונך לשמר, אז יעלה הצורך להיעזר ולשכור שירות אחסון.

1. אחסון דירה

בשנה הנוכחית (וגם בשנים שקדמו לה) אחסון תכולת דירה הוא האחסון המבוקש ביותר. הדבר נובע בעיקר מצפיפות האוכלוסין ומהבניה לגובה. במקרים כאלה לכל אדם יש יכולת להחזיק מחסן בחצר, או לפנות מקום אחסון קרוב לבית.

אחסון תכולת דירה בישראל מונע מ 3 גורמים עיקריים-

  • מעבר דירה זמני (או מה שנקרא בין דירות) בו התכולה תאוחסן לתקופה קצרה, עד שנוכל להחזיר ולהשתמש בתכולה במען החדש.
  • אחסון תכולה לזמן שיפוץ בו נעדיף לאחסן את התכולה במקום בטוח על מנת למנוע נזקים, עד תום תקופת השיפוץ. בסיומה נחזיר את הציוד ונהנה בו במתכונת החדשה.
  • רילוקיישן או טיול ארוך- גם בחופשה ארוכה, ישראלים רבים מעדיפים לשמור על התכולה במקום בטוח. בשנים האחרונות, כשה Airbnb נכנס לתמונה, יותר ויותר ישראלים היו מעוניינים להשכיר את דירותיהם לתקופה קצרה עבור כסף משתלם. גם אז העדיפו רבים לאחסן תכולה יקרה או חשובה.

2. אחסון סחורה

אחסון סחורה יידרש לעסקים וחברות המעוניינים להחזיק מלאי, אך אין להם צורך להחזיק את המלאי בבית העסק, או שאין להם אפשרות שכזו. אחסנת סחורה קלאסית נוכל למצוא בענף האופנה, בו יש צורך להפריד בין פריטי חורף קיץ. בתקופת הקיץ אין טעם למלא את המקום בסחורה חורפית ולהיפך. בנוסף יש את עניין החנויות אונליין שמעוניינות להחזיק מחסן ולספק סחורה לפי הזמנה.

ניתן לראות זאת בענפים רבים אחרים.
גם כאן יש להתחשב בצורך. האם נדרשת עבורי הפרדה מסומנת בין הפריטים המאוחסנים? האם ברצוני להחזיק ביכולת להוציא בכל פעם פריט בודד? או אולי לשחרר תכולה מסיבית בכל תקופה מוגדרת…

 

3. אחסון משרד

אחסון משרד הוא שם גדול וכוללני. ההפרדה החדה אפשר לעשות בין משרדים הסוגרים לזמן מה (כמו בתקופת הקורונה, סגירה לרגל שיפוץ וכדומה) לבין משרדים המאחסנים לצורך גניזה (כמו משרדי חשבונאות, עורכי דין.. אשר רוצים לגנוז חומר ארכיוני שאין בו שימוש)

ביניהם ניתן למצוא עוד צרכים המתיישבים על הסקאלה כמובן.

כמובן שיש עוד מקרים נוספים הדורשים צורך באחסנה.

לעיתים אדם שנפטר והלך לעולמו וחלוקת הירושה מתעכבת, כאן יידרש שירות אחסון והמקרים עוד מרובים.

לכל אחד מהסעיפים נדרשים תנאים שונים במעט.

במקרה אחד הגישה לציוד תהיה חשובה לעומת מקרה אחר בו הביטוח על הציוד החשמלי יהיה בסדר עדיפות עליונה.

אחרי שבדקת והבנת מה הצורך שלך אפשר להתקדם לשלב הבא – בחירת השיטה

שירותי אחסנה – אפשרויות האחסון המובילות בישראל

שיטות האחסון המוצעות בישראל מתחלקות ל-3 שיטות עיקריות. נקדים ונאמר כי אין שיטה אחת נכונה, אלא זו המתאימה לך.

כן. ייתכן ששיטת אחסון יקרה יותר תהיה עדיפה, אם הצורך שלך דורש זאת, אך גם במקרה כזה מקובל לעשות סקר שוק על מנת לבחור באפשרות הטובה מכולן.

השכרת מכולה או מחסן קבע

השכרת מכולה או מחסן קבע, מתאימים מאוד לסוחרי ובעלי עסקים הנדרשים לשמר את נקודת האחסון ולהתנהל עמה בחופשית מוחלטת. בשיטה הזו ניתן להחליף בין סחורות, לקבל נגישות מלאה ואם נרצה לתאר במדויק, שיטה זו מקבילה להשכרת נכס על כל המשתמע מכך.

השכרת יחידת אחסנה אישית

שיטת האחסון הנפוצה ביותר. למרות שמחירה היקר (בחישוב מהיר) היא עדיין משתלמת במיוחד למאחסנים תכולת דירה, סחורה או כל תכולה אחרת לפרק זמן קצר או ארוך.

בשיטה הזו מובטחת לכם הפרדה מלאה לציוד, מה שמעניק גם פרטיות וגם מגן מפני אובדן או גניבה היות והיחידה היא שלכם.

להבדיל מסעיף קודם, כאן תדרשו לשלם רק עבור היחידה שלכם.
לרוב תתאפשר לכם גישה לציוד באופן גמיש או בתיאום מראש (תיאום מראש מצביע על שמירה ואבטחה גבוהה יותר מאלו המאפשרים גישה חופשית).

מחסנים

מחסנים להשכרה הם בדרך כלל מחסן קולקטיבי אשר מתנהל בצורה לוגיסטית, בו הציוד ממוספר ומאוחסן, בקירוב לתכולה של מאחסנים נוספים. השיטה הזו זולה יותר היות ולבעל המחסן יש רווח גדול יותר. עם זאת היא אינה מתאימה לכולם ויכולה לתת מענה לפריטים מסיביים בודדים וברורים המצריכים אחסון כמו מיטה, סלן או פינת ישיבה.
גם בשיטה זו יש לבדוק האם ניתנת גישה לציוד, למרות שהדבר פחות נפוץ בשיטת אחסון זו.

על מה לא להתפשר כשמזמינים שירות אחסון

אם בחרת לאחסן את התכולה שלך, הרי שהיא חשובה. אחרת כבר מזמן שהייתה נזרקת, נתרמת או נמכרת. לכן יש לשים דגש על אופן שמירת הציוד.

אופן שמירת הציוד מתחלק ל-3 חלקים חשובים:

*אחריות – האם הציוד שמסרת לאחסון מבוטח? ואם כן האם זה חל גם על מכשירי חשמל, חפצים יקרי ערך ומה זה בדיוק אומר?
חשוב להקפיד על הסעיף הזה בעיקר אם מדובר בסחורה יקרה. לרוב, תינתן לך האפשרות לבטח בעצמך בביטוח מקיף יותר שייתן לך מענה לצורך זה.

*אבטחה – כבר לא מספיקה השיטה של נעילה בשני מנעולים (מנעול פרטי ומנעול החברה) היום חברות רבות מרשתות את המתחם במצלמות. אם זה לא קורה, עדיף לחשוב פעמיים.
האם זה מספיק? לא בטוח…
כדאי לבחור בחברה אשר מציעה מרלו"ג מאוייש ע"י כח אדם שמטרתו לסייר ולשמור בזמן אמת על היחידות המאוחסנות.

*שינוע – נזקים עשויים לקרות גם בזמן שינוע התכולה מבית הלקוח (או המשרד) עד שמגיעים לאחסנה.

יובוקס, לדוגמא, מקפידה על נושא שלמות הציוד יותר מכל, כך שגם בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, היא דאגה לתת מענה גם לעניין השינוע. התכולה נארזת לתוך יחידות האחסון כבר בבית הלקוח, בשקיפות מלאה ונלקחת רק כאשר היא סגורה ומלאה, מה שמגביר את ההגנה לתכולה. לעומת זאת, חברת הובלה שמעמיסה את התכולה ופורקת אותה באופן חופשי למחסן, לא יכולה לספק לך את התחושה השקטה הזו, שכן אין לדעת מה קורה במהלך השינוע מנקודת האיסוף ועד לאחסון.

אם יש לך צורך בשירות אחסון, ניתן לפנות אלינו בטלפון או בוואצ אפ או דרך צור קשר באתר

ולקבל הצעה גמישה ומתאימה לצרכים שלך, מבלי להתפשר על שירות, נוחות ובטיחות.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת

 

יובוקס, שיטת האחסון החדשה בישראל

 

לקבלת הצעת מחיר גמישה

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם