נדל"ן, אחסון וקורונה – מה הקשר?

סגרתם את המשרד ועברתם לעבוד מהבית? עברתם לדירה קטנה יותר? או שאולי חזרתם לגור אצל ההורים… 

משהו ברוח הקורונה גרם לרבים להרגיש שעליהם לדאוג לעצמם כדי לשרוד, לאחסן את תכולת הדירה או תכולת המשרד ולהתשחרר מהעול הכלכלי ומהלחץ.
מה יביא יום? אף אחד אינו יודע או יכול להבטיח דבר, לכן ישנה הרגשה של הקפאה. עצירה במקום עד שהערפל יתבהר והכל ישוב לסורו או יתחיל לו עידן חדש והלוואי שיהיה יותר טוב מקודמו.

הנדל"ן בקורונה

הרבה מאיתנו מצאו את עצמם מעדיפים לוותר על נכס גדול לעומת נכס פרקטי?
משבר הקורונה זעזע את העולם וכשאנחנו אומרים עולם, אז העולם הוא את, אתה, אני, אנחנו.
המשבר העולמי שפקד אותנו ב-2020 גרם להתנהגויות שלנו להשתנות, לסדר מחדש את ה WISH LIST-שלנו וגרם לנו לתעדף בצורה פרקטית את הכסף אותו אנו מבזבזים. העניין נכנס גם לחיים העסקיים וגם לחיים הפרטיים, שם ניתן לראות מחשבה יתרה על עלות מול תועלת. 

נדל"ן עסקי מול נדל"ן פרטי

בתחילת המשבר צעירים רבים קיוו לירידה חדה בשוק הנדל"ן. כשראינו בכותרות הטלוויזיה משכירים שנאלצים לפנות את השוכרים מהדירות, בעלי עסקים עצמאיים, אנשים בוגרים בגילאי 30 ו-40 פלוס, חזרו לגור עם ההורים והיה נראה שלא תהיה ברירה למשכירים, אלא להתפשר ולהוריד מחירים או לשפר את תנאי המגורים. אבל מסתבר שזה לא כל כך קרה.
להיפך. המשקיעים נכנסו לתמונה. למה? שוק ההון היה נראה פחות בטוח עבורם בקורונה והמשקיעים רצו להמשיך להשקיע, אז הם עברו לשוק הנדל"ן.

לעומת זאת, הנדל"ן המשרדי די גסס. משרדים גדולים "בלעו" משרדים קטנים יותר, כדי לנצל את ההזמנות ולמנף את החברה בצל המשבר. עסקים ששחררו הרבה עובדים לחל"ת עזבו את הנכס מכיוון שלא היה להם כבר צורך בו. עסקים רבים נסגרו ונטשו את הנדל"ן העסקי. 
ענף הנדל"ן המסחרי ספג מכה קשה.

שוק האחסון בתקופת הקורונה – מסקנה מעניינת

אתם יכולים לנחש שניתן לראות עלייה חדה בקרב מבקשי האחסון בתקופה. עסקים רבים עברו לעבוד מהבית ולמכור אונליין, דבר שבאופן טבעי גורם לעלייה בצורך באחסנה וכך גם בנדל"ן לאחסנה. בנוסף, אנשים שנאלצו לעזוב את הנכס או לעבור לנכס קטן וזול יותר, מעדיפים לאחסן את התכולה שלהם במקום למכור או להפטר ממנה וזה דווקא נתון מעניין המשאיר תקווה. אחסון התכולה הינו צעד הנובע ממחשבה פרקטית, שמטרתה להוריד עלויות עד לתום התקופה. מה שאומר, שאכן מחכה אור בקצה המנהרה (לפחות עבור קהל המאחסנים הגדול). 
גם בעלי משרדים הבוחרים ללכת בדרך של אחסון תכולה, מבינים שעדיף לשלם שכירות עבור שמירת הציוד לשימוש עתידי מאשר לאבד כעת את כל ערכו ולהתחיל מאפס (או ממינוס במקרים רבים). 

מהי הדרך המומלצת לאחסון תכולת דירה או משרד?

כאשר בוחרים באחסון על פני מכירה יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים על מנת שהצעד יהיה אפקטיבי.

עלויות: על העלות להיות זולה יותר מאשר השכירות שעליה ויתר הגורם המאחסן. זה לא אומר שצריך לבחור בהצעה הזולה ביותר בשום אופן, היות וגורם שבחר לאחסן את התכולה שלו, סימן שיש לה ערך עבורו. אם בחרת בזול ולא התחשבת באיכות האחסון, כדאי לחשוב בשנית.
יש למצוא את ההצעה האטרקטיבית ביותר בשכלול עם הסעיפים הבאים.

אחריות: המאחסנים ציוד, תכולת דירה או משרד, מלאי עסקי, לא יעשו זאת לשווא, אלא אם ישאפו להשתמש בתכולה במועד מאוחר יותר או אפילו למכור אותה. במקרה כזה יש לשים דגש על האחריות שהחברה המאחסנת מעניקה למאחסן.

מחסנים רבים אינם מעניקים אחריות לציוד חשמלי, נגד גניבות וכו' ובמקרה כזה עדיף שלא לאחסן את התכולה מלכתחילה.

נגישות: כמו שכתבנו קודם, איננו יכולים לנבא את העתיד לבוא, זה לא נעים שהתכולה שלך מוחזקת במקום רחוק כמעין בת ערובה גם אם מדובר בתכולה פרטית וגם אם מדובר בעסקית. לכן כדאי לוודא כי שירות האחסנה מאפשר נגישות במידת הצורך.

שירות: לא נמעיט בנושא השירות – מדובר באחת התקופות המטלטלות בתוך חוסר הבהירות שעברנו בשנים האחרונות.
יש להשכיל ולבחור בדרך נוחה ככל שניתן, כדי ליהנות מקצת שקט בתוך חוסר הבהירות האופף את התקופה.

מי ייתן ותקופה זו תביא עמה בשורות טובות, שינויים לטובה ומציאות חדשה ואופטימית יותר.

לקבלת הצעת מחיר גמישה

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם