פתרונות לוגיסטיים לעסקים

עסקים רבים מתמודדים עם הצורך בפתרונות לוגיסטיים. איננו מדברים אך ורק על מחסנים תעשייתיים, אלא על כל השירותים הלוגיסטיים המתלווים אל תפעול המחסן והספקת המוצר אל הלקוח (פתרון המייל האחרון). עד היום עסקים השקיעו משאבים רבים בלוגיסטיקה ובמקרים רבים הדבר הפך לעלות מרכזית עבור העסק. למשל כיום ישנם עסקים רבים המוכרים באמצעות האינטרנט, ועבורם העלויות הלוגיסטיות הן עלויות מרכזיות. מסיבה זו עסקים מחפשים אחר פתרונות חדשים. פתרונות אשר יאפשרו להם ליהנות מפתרונות לוגיסטיים יעילים יותר וזולים יותר. תחום המחסנים הלוגיסטיים והשירותים הנלווים נמצא בצמיחה בכל העולם. חלק גדול מזה נובע מהגידול במכירות באינטרנט. למעשה הביקוש לנדל“ן לוגיסטי נהנה מצמיחה אפילו בתקופת הקורונה בה עסקים רבים נפגעו.

כל עסק רוצה לפעול בצורה יעילה. מצד אחד הוא זקוק לפתרון המאפשר לו להשיג את מטרותיו העסקיות, כמו שירות ברמה גבוהה ללקוח והספקה מהירה של המוצר. אך מצד שני העסק גם נדרש לעשות זאת בעלות מינימלית על מנת לשמור על רווחיות וליהנות מיתרון תחרותי.

מרכז לוגיסטי הוא הרבה יותר ממחסן

ברמה התודעתית מרכז לוגיסטי נחשב אצלנו למחסן. זה נכון שהאחסון הוא חלק מהותי בהתנהלות הלוגיסטית. אך בפועל מרכזים לוגיסטיים מודרניים נדרשים לענות על היבטים רבים של פעילות העסק והם הרבה יותר ממחסן. מדובר בחבילה של שירותים הנוגעת לכל ההיבטים הלוגיסטיים, מאחסון ועד שינוע והפצה. ומכיוון שבקרב חברות רבות, כמו קמעונאי האינטרנט, הלוגיסטיקה היא עיקר הפעילות, מרכזים לוגיסטיים עשויים גם לכלול משרדים לפעילות החברה.

לכל תחום ישנם צרכים לוגיסטיים ייחודיים. למשל תת נישה של המרכזים הלוגיסטיים היא אחסון בקירור. כלומר מערך הכולל אחסון והפצה העונה על הצרכים המיוחדים של מוצרים הדורשים קירור. אלו יכולים להיות מוצרים בתחום המזון, אך גם מוצרים בתעשיות הפרמצבטיות. לדוגמה, חיסוני הקורונה דורשים שמירה והובלה בקירור.

מרכזיים לוגיסטיים יכולים לארח חברות שונות והן מציעות עבורן מודל כלכלי משתלם המפחית עלויות ומשפר את הפעילויות. מפעילי המרכזים הלוגיסטיים נהנים מיתרון לגודל, וכך הם יכולים להעניק שירותים במתכונת של מיקור חוץ ובעלויות משתלמות. הם כוללים את כל התשתיות לצורך תמיכה בעסק.

מרכזים לוגיסטיים יכולים גם להעניק לעסקים גמישות רבה. זהו יכול להיות פתרון כאשר העסק גדל וצריך לשדרג את מחסניו ומערך ההפצה. כך העסק יכול לעשות את השינוי ולשלם רק על העלות השולית מבלי צורך להיגרר להוצאות גדולות. כמו כן ניתן להעניק פתרונות עונתיים לעסקים בהם ישנה פעילות מרובה בעונות מסוימות. כמו למשל תקופת הקיץ ליבואן של מוצרי חזרה לבית הספר, או תקופת החגים ליבואן מתנות וכלי בית.

פתרונות בהתאמה אישית

במסגרת היתרונות של מרכזים לוגיסטיים, כל עסק יכול לקבל פתרון בהתאמה אישית. גם לצרכים הקבועים וגם לצרכים המשתנים. העסק יכול לקבל פתרון התואם לאופי המוצרים, קהל היעד או כל שירות ייחודי שיזקק לו. בסופו של דבר זהו  פתרון WIN-WIN ממנו נהנים גם הצרכנים. מערך לוגיסטי גדול ואמין מספק את המוצרים לצרכן הסופי, ללא המוגבלויות והבעיות האופייניות למערך לוגיסטי קטן.

לקבלת הצעת מחיר גמישה

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם